یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم


ارتباط بین فیلم و یادگیری زبان انگلیسی چیست و چگونه ما میتوانیم با فیلم زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

تجربه ثابت کرده‌است که فیلم و سریال‌های انگلیسی باعث افزایش سطح دانش زبان‌آموزان در زمینه خصوصا مکالمه می‌شود. ویژگی‌های زیر باعث چنین خاصیتی می‌شود که به توضیح و تفسیر آن می‌پردازیم:

فیلم و یادگیری زبان انگلیسی انگیزه‌بخش و لذت‌بخش است

انگیزه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دستیابی به زبان دوم است. فیلم‌ها و نمایش های تلویزیونی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد است ، بنابراین ورود آنها به کلاس زبان منطقی است. فیلم ، به عنوان یک انگیزه دهنده ، فرایند یادگیری زبان را سرگرم کننده و لذت بخش‌تر می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم زبانی معتبر و متنوع را ارائه می‌دهد

یکی دیگر از مزایای فیلم و یادگیری زبان انگلیسی این است که منبع اصیل و متنوع زبان را فراهم می‌شود. فیلم دیالوگ‌های انگلیسی را که در موقعیت‌های واقعی در خارج از کلاس استفاده می‌شود ، به ویژه زبان تعاملی – زبان مکالمه در زندگی واقعی – به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. فیلم زبان‌آموزان را در معرض عبارات طبیعی و جریان طبیعی گفتار قرار می‌دهد. اگر آنها در یک محیط انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنند ، فقط فیلم و تلویزیون می‌توانند این ورودی زبان واقعی را به زبان‌آموزان ارائه دهند.

فیلم زمینه بصری دارد یعنی دیدن و شنیده شدن.

قابلیت دیده شدن فیلم یا بصری بودن، فیلم و یادگیری زبان انگلیسی آن را به یک ابزار ارزشمند آموزش زبان تبدیل می‌کند، و زبان‌آموزان را قادر می‌سازد با تفسیر زبان در یک متن کامل بصری ، اطلاعات بیشتری کسب کنند. فیلم به درک زبان‌آموزان کمک می‌کند تا آنها را به گوش‌دادن به مبادلات زبان و دیدن چنین پشتیبان‌های بصری مانند صورت و حرکات به طور هم زمان کمک‌کند و این مهارت را در آنها افزایش دهد. این سرنخ‌های تصویری از پیام کلامی پشتیبانی می‌کنند و باعث تمرکز و جلب توجه می‌‌شوند.

تنوع و انعطاف‌پذیری یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

فیلم می‌تواند با گسترش طیف وسیعی از تکنیک‌ها و منابع آموزش‌، تنوع و انعطاف‌پذیری را در کلاس زبان به ارمغان آورد، و به زبان‌آموزان برای توسعه هر چهار مهارت ارتباطی کمک می‌کند. به عنوان مثال ، یک فیلم کامل یا سریال را می‌توان برای تمرین گوش دادن و خواندن و به عنوان الگویی برای صحبت کردن و نوشتن استفاده کرد. فیلم همچنین می‌تواند به عنوان یک موضوع برای کارهای بعدی مانند بحث‌، بحث درباره موضوعات اجتماعی، نقش آفرینی، بازسازی گفتگو استفاده شود. همچنین با نمایش انواع مختلف فیلم ، می‌توان تنوع بیشتری به کلاس آموزش زبان آورد: فیلم‌های بلند ، سریال‌های کوتاه‌، فیلم‌های کوتاه و تبلیغات.

با توجه به مزایای استفاده از فیلم و یادگیری زبان انگلیسی در کلاس آموزش زبان‌، جای تعجب ندارد که بسیاری از معلمان علاقه دارند از فیلم با زبان‌آموزان خود استفاده‌کنند و تعداد فزاینده‌ای از آنها با موفقیت ادغام فیلم را در برنامه درسی آموزش زبان قرار می‌دهند. تا همین اواخر یافتن مطالب فیلم سالم از لحاظ آموزشی برای کمک به دانش‌آموزان در بهبود زبان خود از طریق تماشای فیلم دشوار بود، و معلمان مجبور بودند ساعت‌های زیادی را صرف ساختن مطالب خود کنند. با این حال‌، با ظهور اینترنت‌، هم اکنون تعداد متعددی از منابع آنلاین برای معلمان زبان و زبان‌آموزان آنها وجود دارد.

پاپکورن خود را آماده کنید و به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ بپردازید

با فیلم یاد خواهید گرفت که انگلیسی واقعی را یاد بگیرید نه کتاب درسی انگلیسی.

انگلیسی که شما از طریق کتاب‌های درسی یا کلاس ESL یاد می‌گیرید همان چیزی نیست که مردم در خیابان می‌گویند. به عنوان مثال ، در کلاس‌های انگلیسی مبتدی ، ممکن است یاد گرفته‌اید که چگونه بگوییم “هوا خوب است یا ” او هر روز به مدرسه میرود.” اگرچه این عبارات از نظر فنی صحیح هستند ، اما ما تقریباً هرگز این‌ها را در زندگی واقعی نمی‌گوییم.

در مقابل‌، انگلیسی که در فیلم‌ها صحبت می‌شود‌، بسیار طبیعی است. همچنین اگر با انگلیسی زبانان بومی نیز صحبت کنید‌، بسیار نزدیک به آنچه دیدید، خواهید شنید. آموزش زبان با فیلم به بهبود انگلیسی شما کمک می‌کند.

یادگیری نقش دستوری کلمات و نحوه کاربرد آنها با فیلم و یادگیری زبان انگلیسی

معمولاً وقتی کلمات را بطور سنتی یاد می‌گیریم (مثلاً در مدرسه)‌، مواردی مانند لیست واژگان را مطالعه می‌کنیم. مشکل یادگیری کلمات جدید با لیست واژگان این است که می‌توانید یاد بگیرید که کلمات به چه معنی هستند‌، اما نه در کجا و چگونه از آنها استفاده می‌شود.
به عنوان مثال ، به شما می‌گویم کلمه جدید “کارآگاه” را حفظ کنید. از فرهنگ لغت می‌دانید منظور از کارآگاه یعنی “شخصی که جرائم را بررسی می‌کند”. اما اگر ا از آن استفاده نکنید ، فراموش کردن آن آسان است. همچنین این ایده را به شما نمی‌دهد که در کجا اغلب این کلمه استفاده می‌شود ، و چگونه استفاده می‌شود.

از طرف دیگر ، اگر با دیدن فیلم‌های جنایت ، کلمه “کارآگاه” را یاد بگیرید ، می‌دانید که “کارآگاه” می‌تواند به معنا و نقش دستوری متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، می‌تواند یک عنوان در مقابل شخص باشد (به عنوان مثال “کارآگاه بکت”) یا شاید اسمی باشد که به کار اشاره دارد (مثلاً او یک کارآگاه است). و شاید شما حتی مواردی را می‌شنوید که به شما امکان می‌دهد در مورد این کلمه نظر ایجاد کنید (به عنوان مثال “شما کارآگاهان شیطانی هستید”).

به این ترتیب ، شما فقط یاد نمی‌گیرید که هر کلمه به چه معنی است بلکه شما با فیلم و یادگیری زبان انگلیسی می‌دانید که چگونه از آن کلمه استفاده کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم چگونه بر مهارت‌های ما می‌افزاید؟

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم روشی موثر و کاربردی

این فرایند همواره به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در سطج دنیا مطرح شده است. این روش به خصوص برای کسانی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که زبان مادریشان انگلیسی نیست بسیار توصیه شده و نتایج به‌دست آمده از سراسر دنیا حاکی از این است که یادگیری انگلیسی با این روش بسیار مفید است. تماشای فیلم علاوه بر این‌که خوراک زیبایی‌شناسی و درک دنیای هنر را برای شما ارمغان می‌آورد, اگر بتوانید تمرکز کافی در حین مشاهده فیلم داشته باشید و دیالوگ‌ها را به‌دقت و چندین بار و با روش‌هایی که اساتید ما به شما می‌گویند گوش دهید مطمئناً باعث تقویت زبان انگلیسی شما می‌شود.

منبع: quickwithus.com


نویسنده : quickwithus
کپی رایت : محتوا در وبلاگ پرسانِش به صورت تألیفی تهیه می شود و دارای حق تألیف است، کپی برداری از مطالب وبلاگ با لینک دهی به porsanesh.com بلامانع می باشد. در صورت عدم لینک دهی حق پیگرد قانونی برای پرسانش محفوظ است.
 Previous
بهترین متد های آموزش زبان انگلیسی کدام است؟ بهترین متد های آموزش زبان انگلیسی کدام است؟
یادگیری زبان انگلیسی نیازمند متد های خاصی می باشد و برای این که بتوانید آن را حرفه ای یاد بگیرید می توانید از آموزشگاه های زبان که در این زمینه تبحر دارند استفاده کنید. زبان انگلیسی بر خلاف تصور مردم بسیار آسان می باشد و زمانی که آن را یاد بگیرید می توانید زبان های دیگر را به راحتی یاد بگیرید.
15 خرداد 1401
Next 
نکات طلایی برای یادگیری آسان زبان نکات طلایی برای یادگیری آسان زبان
تجربه ما در سال‌ها آموزش زبان انگلیسی نشان می‌دهد که یادگیری سریع زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بیشتر زبان آموزان است. این روزها شاید کمتر کسی پیدا شود که صرفا به قصد خوش گذراندن در کلاس های زبان انگلیسی شرکت کند.
   فهرست